21 Ağu 2010

ikinci kanalda film başlıyooor..

200 yıldan geriye herhangi bir hikayesi , kahramanı, romanı, tarihi eseri olmayan ama hayatımızın neredeyse yüzde yüzüne enjekte edilmiş Amerikan kültürü bu zihinsel ve kültürel birikimsizliği sebebiyle beklendiği üzere ekonomisinden sonra Hollywood gemisi ile de en sonunda karaya oturdu. neredeyse yılar geçiyor ve biz özlemini çektiğimiz sinema filmlerini hala bulamıyoruz..kendi adıma da bulamıyordum..malumunuz televizyonda da 2.sınıfından 5.sınıfına Amerikan filmleri sürekli boy gösteriyor.

Başkalarının çok önceden bu zinciri kırdıklarını ben kendi zincirimi kırdığımda öğrendim ve google’a kore sineması yazmam yetti..meğer birçok insan çoktan bu dünyanın içine girmişler de büyüsü bozulmasın diye başkalarına haber vermiyorlarmış..

İşte o günden beri Uzakdoğu sineması haricinde film seyretmez oldum…

Bu kültüre çok ufak bir şans vermeniz yeter. Sizi kanatları altına alacağına ve uçuracağına eminim. En azından bende bu etkiyi yarattı, esir aldı ve bir daha bırakmadı..

Bu dünyada sizi neler mi bekliyor?

En yalın ve en bozulmamış haliyle duygular silsilesi gözlerinizin önünde akacak,

Ki bu duygular sizi kimi zaman serseme çevirecek ve koltuğunuzdan kalkamayacaksınız, kimi zaman kendinizi çok yalnız ve güçsüz hissedeceksiniz.Hormonlu domatesleri yemeye alışıp da organik bir domates yemek gibi olabilir mi acaba…

Sonra en özgün senaryolar. Öyle ki; seyrettiğiniz bazı filmlerden sonra ben bu filmi bir yerden hatırlıyorum diyeceksiniz..ve bahsettiğiniz film muhtemelen orijinal filmin Hollywood versiyonu olacaktır.

Her neyse benim burada görevim bir kişinin daha gözlerini açmasını sağlamak ve bu trene bindirmeye çalışmaktan ibaret..

Size eylemin top 5 ‘ini yazacağım ve sizi Everest tepesinin zirvesine koyacağım. Size düşen artık bir ağacın dallarında koşar gibi kendi 5’inizi, 10’unuzu yaratmanız.

Şunu da belirtmeliyim ki ben burada amerika’yı yeniden keşfetmiş gibi davranmayacağım sadece yolu bu blogdan geçenlere nacizane bir yön göstermiş olacağım..

Mutlaka seyredin..Göreceksiniz sizin içinizde de hiç bilmediğiniz bir ikinci kanalın kapıları açılacak ve kendi içine hapsedecek..

Rüya, The Dream, Kim Ki Duk
Bebekler, Dolls, Takeshi Kitano
Boş Ev, 3-Iron, Kim Ki duk
Aşk Zamanı, In the mood for love, Kar Wai Wong
İhtiyar Delikanlı, Oldboy, Chanwook Park
kimkiduk_dream-1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder