10 Eki 2010

2010'dan geriye Nobel koşusu

Kışın kendisini iyiden iyiye hissettirmeye başladığı görünürde soğuk bu Pazar gününde İstiklal Cadde’sindeydim. Görünürde soğuk çünkü güneşle yüz yüze geldiğinizde sıcak bir mayıs gününden farklı olmayan hava, Kallavi sokağa girdiğinizde derin bir Ankara ayazından farksız bir hal alıyordu.
İstiklal Caddesi’nde hele hele  Pazar günüyse protesto yürüyüşünün içine dahil olmasaydık bir şeyleri eksik yaşayıp evimize dönmüş olurduk.
Trakya’lıların Ergene havzasında yaşan kirlilikle ilgili protestoları gördüğüm en eğlencelilerindendi açıkçası. Şöyle ki zaman zaman grubun içinde davul ve klarnet çalan roman ağabeylerimiz “sabahlara dayanamam Osman Ağa” ezgileri ile bizleri bile tempo tutmaya ittirdiler.
Biraz bu gruptan sıyrılabilmek biraz da yeni çıkan kitaplara bakabilmek adına kendimi Can Kitabevinin kapısından içeri attım.
Yeni pek bir şey olmadığı için ikinci katına çıktım.
Hemen sağ tarafta dünya edebiyatları bölümünde ülke ülke ayrı dizilmiş kitaplar arasında dolaşırken değil de; şimdi yerimde otururken kararını verdiğim şeye de bu diziliş ilham kaynağı oldu aslında.
Önceki yazımda da belirttiğim en son “Drina Köprüsünü” okudum. Yazar İvo Andriç 1961 yılı Nobel Edebiyat ödülü sahibi bir yazar.
Ansızın aklıma hangi Nobel ödüllü yazarları okuduğum geldi. Herman Hesse, Orhan Pamuk, Pablo Neruda, John Steinbeck derken geri kalan yazarları da okumak için ne beklediğimi sordum kendi kendime.
Sakın bu düşüncemi çok satan bir esere karşı düşünülmüş popülist bir bakış açısı ile bağdaştırmayın.
Bir milleti, bir ülkeyi tanımanın en iyi yollarından biri de o ülkenin en iyi edebiyatçılarını tanımaktan geçmiyor mudur sizce de?
Hemen geçtim bilgisayarımın başına ve D&R’ın internet sitesinden 2009’dan başlayarak bende kitabı olmayan ilk 5 yazarın kitabını sipariş verdim. Üstelik 50 TL’lik alışveriş için ücretsiz kargo ile.
Düşünsenize yetmiş liraya beş yazar, beş millet, ve en az beş değişik insan tanıyacağım.
Hem de hiç mil puan kaybetmeden veya o milleri kazanmak için bir ton para harcamadan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder