2 Ara 2010

Wikileaks

Malum şu anda bütün dünya “wikileaks” internet sitesinin yayınladığı gizli belgeler ile çalkalanıyor.
Bloğumda siyaset ve politika içeren yazılar yazmama kararını çok önceleri verdim. Şimdi bu siteden bahsetme sebebim de zaten işin başka bir yönü.
Bence bu yayınlananlar Amerika’nın “ikinci kanalı” .
Söylemek istediğim ABD, ülkeler ve politikacılar hakkında düşündüklerini diplomasi gereği aynı diğer tüm ülkeler ve liderleri gibi açıkça söyleyemezdi, bundan sonra da söyleyemez. Türkiye’de bunu yapamaz. Yoksa savaş çıkar ve bütün ülkeler birbirlerine girerler.
Beni asıl ilgilendiren her birimizin iç yüzünün bu şekilde internet üzerinde yayınlanma ihtimalinin sonuçları.
Düşünsenize bir gün kalkıyorsunuz ve sizin eşiniz, dostunuz, iş arkadaşlarınız, müşterileriniz, komşunuz, ve çevrenizdeki tüm insanlarla ilgili tüm düşünceleriniz bir sitede yayınlamış.
Ama bu herkes için geçerli.
Diyelim ki , iş yerinden bir arkadaşınız sabah işe gelmeden önce siteye giriyor ve sitede şunları görüyor:
-           Eylem seni hiç çekemez,
-          Seni çok çirkin buluyor,
-          Geçen gün Aslı’ya seninle ilgili “bundan hiçbir şey olmaz “ dedi

Veya , sevgiliniz ile buluşacağınız gün bir bakıyorsunuz internette sizinle ilgili haberler:
-          Dün akşam sevgilin bir başkası ile birlikte yemek yedi ve sana yalan söyledi
-          Geçen gün annesine “bu çocuk ile ancak evlenilir” dedi.
-          Hesapları hep yarı yarıya ödemene çok bozuluyor ve seni çok cimri buluyor.

Örnekler çoğaltılabilir.
Sizce sonuç ne olurdu? Ben düşünmek bile istemiyorum.
Ben bu skandalın herkes tarafından büyük ölçüde yalanlanacağına ve görmezden gelineceğine inanıyorum.
Zira kimse kimsenin ikinci kanalını görmek veya bilmek istemez.
Öyle olsa sahne yıkılır, herkes dekorun altında kalır.
İşte böyle bir kurguya sahiptir yaşam ve insan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder