5 Oca 2011

360

Hiçbir zaman  yeni yıla veya yeni yaşına girerken kararlar alan veya büyük değişiklikler planlayan insanlardan olmadım.
Açıkçası yılların birbirinden farkı olduğuna da inanmıyorum.
Ancak 2010 yılında üzerimde koyu renk bir elbise gibi giydiğim ve hiç çıkarmadığım şeyleri, öyle küçük görerek, bir tarafa fırlatarak değil de,  bunları giymemiş olsaydım belki de şu an bulunduğum ruh haline erişemezdim inancıyla özenle katlayarak yaşam dolabımın görülebilir ancak bir daha giyilmesi küçük ihtimal olarak görülen giysilerin olduğu bölümlerden birine koymaya karar verdim.
Ve çıkardım. Ve yıkadım. Ve ütüledim. Ve katlayarak ait oldukları bölüme yerleştirdim. Bu bölüme de dışarıdan görülebilecek şekilde rakamla “36” yazısını koydum. Beyaz üzerine siyah rakamlar ile.
Bu yıl sloganımı “sürdürülebilir pozitiflik”  olarak seçiyorum.
İnişleri çıkışları olan değil, istikrarlı ve tabana yayılmış bir pozitiflik halinden bahsediyorum.
Sakın yanlış anlamayın, 365 gün olumlu olmaktan bahsetmiyorum.
Sadece bir tenis oyuncusu olarak rakiplerimden gelen topları karşılayabilmek için en doğru yerde olabilmekten bahsediyorum.
Sayı vermemekten veya her maçı kazanmaktan da bahsetmiyorum.
Tam tersi kaybettiğim maçlar için de sevinerek, öğrenmem gereken  ve eksik olduğum yönleri bana gösterdiği için doğaya teşekkür edeceğim.
Sürdürülebilirlikden kastettiğim sihirde tam burada başlıyor.
Pozitifliğimi 365 güne yayacağım.
Bunun için başıma iyi şeyler gelmesini bekleyerek,
Etrafımda gördüğüm veya duyduğum kötü hikayelerden ibret alarak,
Halime şükrederek,
Değil.
Eğer olumlu ruh halimi dış etkenlere endekslersem, tam tersini de buna göre belirlemiş olmaz mıyım?
Şimdilik 5’de 5. Ben seni görürüm diyenlere cevabım:
“Ben sizden çok merak ediyorum.”
Yeni yılda kendi 360 derecemden başlatacağım bu hissiyatın önce dalgalar, sonra da tsunamiler yaratması dileğiyle,
Mutlu yıllar!


2 yorum:

  1. ben bi süredir liste yapmaktayım, yeni yıl kararları listesi adı altında..her yaşadığım veya hissettiğim "şey" sonunda bunuda listeme alayım bari dedim durdum..
    listesiz yaşayamayan bi insanım fekat o listelere de çoğu zaman uymayan b insanım,ayrı.
    dursun, şöyle kenarda...
    ben şahsen bi daha giymeyeceğim elbiseleri, başkalarına veriyorum, böylelikle gözümün önünde olmuyorlar, dolapta yerde kaplamıyorlar.
    gelsin yeni cici elbiseler...:))

    YanıtlaSil
  2. liste yapmak sanırım biraz sigarayı bırakmak veya diyete başlamak gibi bir şey..başarabilen insanlar olduğuna göre, ben listelere yine de inanıyorum:)

    YanıtlaSil