26 Nis 2011

Halong Bay

Halong Bay...Aslında tek başına Vietnam'a gitme nedeni kendisi...

Vietnam ile ilgili hemen hemen tüm haberlerde, broşürlerde veya tanıtım kitapçıklarında mutlaka resimleri baş köşeyi süsleyen doğa harikası yer.

Halong Bay, Halong City'nin hemen yakınında Güney Çin Denizi'nde yer alan dev kayalar topluluğu. Doğa harikası yapısı UNESCO tarafından da tescillenen bu adacıklar topluluğu Vietnam'ın simgelerinden birtanesi.

Halong Bay'e gitmek için Hanoi'den bir tura katılmanız veya taksi kiralamanız gerekiyor. Yol yaklaşık 3.5 saat sürüyor.

Yapacağınız ziyaretler günübirlik, 1 gece 2 günlük veya 2 gece 3 günlük şeklinde üçe ayrılıyor. Bu kadar mesafeyi gitmişken bu doğa harikası yerde teknede bir gece konaklamak bana kalırsa yapılması gereken en doğru şey.

DSC_1411

Tekneler otel şeklinde ve aynı oteller gibi çeşitli kalitelere sahip. Benim kaldığım teknedeki odam, tuvaleti ve banyosu olan son derece temiz bir kamaraydı. Kahvaltılar ve yemekler hep teknelerde yeniyor.


DSC_1473

Tekne sizi adacıklar arasında güzel bir tur attırıyor.

DSC_1470

Yukarıdaki resimde aynı zamanda kumsalı da olan teknelerin de yanaşabildiği bir ada görüyorsunuz. Hava serin olduğu için ben yüzme zevkine nail olamadım.

DSC_1390

Teknelerin etrafında  dolaşan yüzer ve seyyar satıcılar size birşeyler satmaya çalışıyorlar.
DSC_1405

Turların hemen hemen hepsi kano turunu da içeriyor. Burada yanıma ıslanmaması için kameramı almamıştım; ama gerçekten de burada kano ile dolaşmak inanılmaz bir zevk.
DSC_1420

Bu resim farklı bir gezegen de çekilmiş olabilir mi?
DSC_1450

Eylem'in mutluluğunun resmi...

DSC_1464

Vietnam geziniz için Halong Bay'i mutlaka seyahat listenizin en başına koyun.

Benim gezim sırasında hava bir miktar sisliydi. Biraz da havanın yarattığı bu ambians ile ben kendimi hem akşam  hem de sabah kalktığımda  teknenin verendasında rüyada gibi hissettim. İnsana inanılmaz bir huzur veren sessizlik içinde deyim yerindeyse kopuyorsunuz.

3 yorum:

  1. film stüdyosu gibi :) şahane.

    YanıtlaSil
  2. müthiş!
    bu adaları görünce aklıma şu reklam filmi geldi
    http://www.youtube.com/watch?v=jU4oA3kkAWU&feature=share

    YanıtlaSil
  3. Reklam harikaymiş:) halong bay'de öyle...

    YanıtlaSil