10 Nis 2011

Xin chao

“Xin chao” yani herkese merhaba.
Güney Doğu Asya’nın üzerinde her zaman çok konuşulan özgür ve mağrur insanların ülkesi Vietnam’a iki yıldır planladığım seyahatimi en sonunda gerçekleştirdim ve “güzel ve yalnız” ülkeme geri döndüm.
Şimdi bunu yazınca aklıma geldi, Nuri Bilge Ceylan “güzel ve yalnız ülkeme” ifadesini kullandığında pek bir övgü toplamıştı. Şimdi çok ayrıntısını bilmesem de Nihat Doğan’ın da ülkesiyle ilgili benzer ifadeler kullanması, “ kendi jargonuyla”, alay konusu oldu. Çok ikiyüzlü olduğumuza inanıyorum. 80’li ve 90’lı yıllarda gizlice İbrahim Tatlıses dinlemiş bir kuşağın çocuklarına da bu yakışırdı bence…
Uzun lafın kısası gittim, gördüm ve geldim.
Kendi çevresinde böyle bir seyahata çıktığı için çılgın muamelesi gören ben, dünyanın diğer yakasında, 25 yaşında tek başına dünyayı dolaşmaya çıkmış bir Şili’li, ve yine önce Güney Amerika’yı sonra da Güneydoğu Asya’yı  toplamda 4 ay boyunca dolaşmış olacak  olan 20 ve 21 yaşlarındaki iki Norveç’li kız tarafından, bu geziye çok az süre ayırmış olmakla tenkit edildim.
Onlara Güzel ve yalnız ülkemde insanların 25 yaşına kadar aileleriyle yazlığa gittiğini, sonrasında da “all inclusive” otellerimizde sabah akşam yemek yiyerek tatil yaptıklarını anlatmadım.
Aslında bu yazıyı uzun süredir yayın hayatına ara verdiğim blog hayatıma yeniden merhaba demek amacıyla yazıyorum.
Önümüzdeki günlerde hem neler yaptığımı gün gün anlatacağım, hem de gezdiğim yerler ve yol boyunca tanıştığım değişik karakterlerle ilgili ilgi çekici detaylar vermeye çalışacağım.
Bakalım bu yazı dizisini okuyacak kaç kişide Vietnam’a gitme isteğini doğurabileceğim.
2011 yılında sürdürülebilir pozitifliğe devam diyor, gözlerinizden öpüyorum.