3 Eyl 2011

Avlanma Sezonu Açıldı...

1 Eylül itibariyle avlanma sezonu açıldı.
Hem balıklar için hem de insanlar için yaz tatili bitti.
En azından bu seneye özel, birazcık daha balıklar nezdinde empati kurmak amacıyla av sezonu 5 Eylül sabahı açılamaz mıydı?
Biz insanlara gelince her yarım günü yuvarlayıp tatili bir haftaya çıkarmasını biliyoruz ancak; iş balıklara gelince resmi veya idari tatil dinleyen yok… Garibanlar dört gün fazla rahatça yüzebilselerdi, aç mı kalırdık? Balıksız yaşayamaz mıydık? Canı çok balık isteyenler, dört gün daha buzhaneden takılırlardı.
Olmadı, bu fırsatı kaçırdık. Bu fırsatı en son Fenerbahçe’nin şampiyon çıktığı Galatasaray maçında kaçırmıştık.  Premiere lig’de olduğu gibi GS’lılar Fenerlileri çıkış tüneli önünde alkışlayarak karşılamamışlardı. Fırsat yine kaçmış oldu.
Bu sene biraz fazla denize girmemden sanırım, balıklar ile çok daha fazla yakınlaşma fırsatı buldum.
Balık sevenlerin, ya da ucundan anlayanların, genel bir deyişi vardır:
“O balık çiftlik balığı, lezzetsiz. Sen deniz çuprası veya levreği yiyeceksin, farkı o zaman gör.”
Bak, bak, bak…
Zannedersin ki, amcam her gün avladığı geyiği yiyor akşamları!!!
Pardon da, bizim yediğimiz tavuklar ve inekler ve koyunlar nerede yetiştiriliyor!!!
Ben çiftlikte zannediyordum…Meğer her gün kırsalda avlanıyorlarmış…
Her şeyi çiftlik olan bu yurdum insanının, iş balığa gelince çiftlik olayını bu kadar tukaka ilan etmesini  ve adeta ikinci sınıf balık ilan etmesini kabullenemiyorum.
Sayenizde balık kalmadı, memlekette…
Eline her geçeni denize at, bütün fabrika pisliklerini denize bocala, sonra da efendim, deniz balığı istiyorum…
Nah, malaka…( Rodos’taki pansiyoncu Yannis kızdığında buna benzer bişeyler dedi..İlk kısmı dilimizle aynı. İkinci kısmı da sanırım benzer kötü sözler olsa gerek…)
Konu balıktan açılmışken, yazımı yine tatilde rast geldiğim bir restoran ismiyle kapamak istedim.
“Empati  Balık Restoran” (Sanırım Rodos’ta)
Meali; “ Evet balıklar çok pahalı, evet size çok geçiriyoruz, evet sizi çok iyi anlıyoruz. Ama siz de lütfen bizi anlayın. O kadar az balık kaldı ki, sizlere bu balıkları ulaştırmak için çok uğraşıyoruz…”
Yazımı yeni bulduğum bir sloganla bitiriyorum:
Daha çok meze, Daha az balık!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder