23 Eyl 2011

Keşke Yapmasaydım- Volume 1

Yeni bir yazı dizisi hazırlamaya karar verdim.
Dizinin adı “Keşke Yapmasaydım.”
Bu diziyi hazırlamaktaki amacım, günün birinde daha genç biri aynı hatayı yapacak olursa, belki yine yapması ama en azından benzer bir hatayı daha önce yapmış birinin neler hissetmiş olabileceğini görmesini istemem.
Gerek görmüyorum; ancak yine de belirtmek gerekir ki bu yazdıklarımın hepsi bana göre Keşke Yapmasaydım’dalar. Yoksa bu yazıyı okuyup iyi yapmışsın, ben olsam yine aynısını yapardım diyenler çıkacaktır.
İlk Keşke Yapmasaydım’ın konusu Ahmet Kaya.
Çocukluğum boyunca en çok kasedini alıp dinlediğim şarkıcılardan birisi Ahmet Kaya idi. Açıkça söylemek gerekirse çok devrimci duygular beslemiyordum ama bir şekilde duygularımı harekete geçiren bir çok şarkısı vardı. Üniversite ve sonrasında da devam eden bu süreçte hemen hemen tüm kasetlerini almıştım.
Aklımda kalan anılarımdan bir tanesi, babamın bana aldığı ilk Sony Walkman’de ( radyosuz), gece odamda yatarken, karanlıkta dinlediğim Ahmet Kaya şarkılarıdır.
Geçmiyor Günler, Adı Bahtiyar, Suphi,  Hasretinden Prangalar Eskittim, beğendiğim ve büyük zevkle dinlediğim şarkıların başını çekmekteydiler.
Sonra ne olduysa oldu, malum ödül gecesi Ahmet Kaya, Kürtçe şarkı söylemek üzerine birkaç kelamda bulundu ve bir linç eylemini de istemeden başlatmış oldu.
Devamını anlatmama gerek yok… Zira hepiniz biliyorsunuz…
İşte ben, henüz daha her okuduğuna, duyduğuna ve izlediğine inanılmaması gerektiğini öğrenmemiş bulunan Eylem, bu haberler üzerine ne kadar Ahmet Kaya kaseti varsa attı… Çok öfkeliydi…Nasıl böyle bölücü hareketler yapabilirdi Ahmet Kaya?
Sonra yıllar geçtikçe anlaşıldı ki, verilen haberlerin hemen hemen tamamı gerçeklik değeri taşımayan provakasyon tadında haberlermiş…
Ve insanlık, geleneğini bozmadan, bir erken öten horozun daha kellesini almış oldu…
Bugün Türkiye’de TRT’nin Kürtçe Kanalı var. Ve televizyonlarda her akşam Kürtçe şarkılar söyleniyor…
İşte ben de, yıllar sonra diyorum ki kendi kendime;
Keşke o kasetleri atmasaydım…

1 yorum:

  1. Ayy ben de Ahmet Kaya'nin parcalaryla buyudum, cok severek dinlerdim ama senin de dedigin gibi provakasyonlardan sonra cok sogumustum.
    Asil onemli sey nasil dusunmemiz gerektigini bize nasil empoze ettikleri, medya bunu cok yapiyor, tek tip dusunen toplum olusturmaya calisiyorlar, artik bu oyunlara gelmeyelim bence..

    YanıtlaSil