2 Eki 2011

Celalettin Benli

2005 yılının Eylül ayında Şekerbank Beyoğlu şube müdürlüğüne başladım.
İstanbul’a 2004 yılında gelmiş, ve hayatının geri kalanını bilumum Anadolu il ve ilçelerinde geçirmiş 30 yaşında artık pek de genç olmayan bir insan için , şubeciliğe Beyoğlu’nda başlamanın ne kadar fantastik ve büyülü olduğunu anlatmama sanırım gerek yok.
Bir yıldan biraz fazla çalıştığım Beyoğlu benim adıma birçok ilklere imza atmış bulundu…
O dönemde tüm esnafı tek tek dolaştım. Bunların arasında herkes tarafından bilinen bir çok popüler restoran, gece kulübü ve kafeler de dahil olmak üzere hemen hemen tüm işyerlerini ziyaret ettim.
Bu koşuşturmanın içinde, öğle yemeklerini yediğim, hemen şubenin karşısında bulunan ve sulu yemekler yapan bir yer vardı.
Bu gidiş gelişler sayesinde tanıştım ben Celalettin Amca ile.
Önceleri sadece yemek sohbetleri şeklinde geçen tanışıklığımız giderek bir arkadaşlığa döndü… Tabi bunda ikimzin de Fenerbahçe taraftarı olmasının da büyün payı olduğunu inkar edemeyeceğim.
Celalettin amca, Beyoğlu Kallavi Sokak’ta ısmarlama gömlek diken, ve bu sanatı İstanbul’da en iyi icra eden birkaç isimden bir tanesi.
Bu sanatı Rum Yorgo Usta’dan öğrenen Celalettin Benli, yaklaşık 60 senedir çıraklıktan başladığı bu mesleği icra ediyor.
Finans, hukuk, magazin, basın, kısacası her sektörden müşterileri var Celalettin Amca’nın…
Ama bu tüm müşteriler arasında belki de en önemlisi, rahmetli Cumhurbaşkanımız Turgut Özal. Uzun süre kendisinin gömleklerini diktiği günleri  yad ederken, dükkandaki resimler de tarihe tanıklık etmeye devam ediyorlar.
Belki kendisini tanımayanlar, Hakkı Devrim ve Şafak Sezer’in Vodafone reklamlarını hatırlarlarsa, onu da hatırlamış olacaklar. Zaten Hakkı Devrim’de tüm gömleklerini yıllardır Celalletin Amca’ya diktiriyor…
Bugün öğrendiğim ve benim de atladığım diğer ilginç nokta da, Ak Parti’nin 10. Yıl reklam filmlerinde de Celalettin Amca’ya yer verilmiş olması.
Ben de geçen 6 yıl içinde, kendisinin dikmiş olduğu birçok gömleği giyme fırsatı yakaladım.
Herkes tarafından büyük övgü aldığım bu hem popüler hem de büyük yeteneğe sahip Usta’yı size takdim etmek istedim.
Eğer siz de İstanbul ve Beyoğlu’nun tarihine tanıklık etmek ister, ve eşinize veya kendinize güzel bir gömlek almak isterseniz Celalettin Benli sizi Kallavi Sokak’ta bekliyor olacak.
Onunla tanışmış olmaktan ötürü çok mutluyum ve bununla gurur duyuyorum.

cel1

cel2

cel3

fotograf

3 yorum:

  1. ihi ihi işte okudum :)) valla okudum bak :))) ve çok beğendim yazını... ispat olsun diye ölçü bile aldırmışın kardeşim ne diyim, valla işini muhabir gibi yapıyosun. Geniş bir sanatçı ailemiz oluyo belli ;)yazılarını takip edicem...

    YanıtlaSil
  2. ihi ihi işte okudum :)) valla okudum bak. hatta bu ikinci yorumum becerebilirsem göndericem.. bu arada ispatı olsun diye ölçü aldırmanı da takdire şayan buldum ;) tebrikler, takipteyim..

    YanıtlaSil
  3. Tesekkur ederim efendim...takipcim oluver bakalim o zaman:))

    YanıtlaSil