18 Eki 2011

Erkeklerde samimiyet, kadınlarda fiyat ön planda!

Hayatı boyunca sürprizleri pek sevmeyen, tercihlerinde ve alışkanlıklarında muhafazakar olan biz erkeklerin, bu yönünü en fazla hissettiren konulardan bir tanesi hiç şüphesiz kuaför seçimleridir.
İstikametim, İstanbul’un en iyi erkek kuaförlerinden birisinin çalıştığı Trio Kuaförü. Burada beni bekleyen kişi ise uzun yıllardır saçlarımı emanet ettiğim Türker Dönmez.
Türker ile, siz İkinci Kanal okurları için keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.
EA: Kuaförlüğe nasıl ve nerede başladın?
TD: Dayım berberdi. Ailem ona yönlendirdi. Benim de ilk günden bu yana sevdiğim bir iş oldu. Küçük bir mahalle berberinde başladım.
EA: Bildiğim kadarıyla daha sonra Metrocity’de çalıştın ve şimdi de Kanyon’dasın. Geçiş döneminde zorluk yaşadın mı?
TD: Müşteri profilleri arasında şüphesiz farklar var. Bir bocalama dönemi yaşadım. Her şeyden önce farklı bir ortam. Bir mahalle berberine göre daha sanatsal yaşıyorsun bu tip trend yerlerde. Büyük bir değişiklik diyebilirim.
EA: Sen hiç bayan kuaförlüğü yaptın mı? Erkek kuaförü ile arasındaki temel farklılıklar nelerdir?
TD: Hiç bayan kuaförlüğü yapmadım. Ancak; Metrocity ve Kanyon, bayan ve erkek kuaförlerinin bir arada olduğu salonlar. Bayan kuaförlüğü, boyanın, kimyasalların ve kozmetik ürünlerin işin içine girdiği farklı bir dünya.
Erkekte en önemli başlık,  gündemi yani modayı takip etmek. Bu bağlamda, saç kesimi konusunda eğitimlere gidiyoruz. Dergileri takip ediyoruz. Katılamadığım eğitimlere dair cd’leri arkadaşlar ile birlikte seyrediyoruz. Sektörden arkadaşlarımızla diyalog içindeyiz. Genel olarak gündemi takip ettiğimizi söyleyebilirim.
Erkek kuaförlüğünde daha çok samimiyet olduğunu düşünüyorum. Biz erkek müşterilerimizle her şeyi konuşabiliyoruz. Bu zamanla yani müşteriye  ilk servis verdiğimizde olmayan bir hadise. Birkaç servisten sonra, konuşmalar kendiliğinden gelişmeye başlıyor.
Bayan kuaförlüğünde konuşmalarınıza daha çok dikkat etmeniz gerekiyor. Bayanlar mutlaka resmiyet koyuyorlar araya.  Bu zamanla belki biraz kırılıyor. Belki de servis veren kişi erkek olduğu içindir, bilemiyorum.

turker2


EA: Erkekler mi daha sık kuaförlerini değiştiriyorlar, yoksa kadınlar mı?
TD: Kesinlikle kadınlar. Erkek müşteriler sadıktır. Bayanlar bir değişiklik gördüklerinde hemen onu denemek için kuaförlerini değiştirebiliyorlar. Fiyat konusuna da daha fazla dikkat ediyorlar.
EA: Erkeklere göre çok mu farklı?
TD: Özellikle indirim konusu kadınları cezbedebiliyor. Kadınlar fiyat odaklılar. Erkek müşteri  kapıdan girerken fiyat sormaz ama bayan müşterilerimiz mutlaka sorarlar. Veya hiçbir erkek, ödeme yaparken neden bu kadar pahalı demez iken, çoğu kadın bunu üstüne basarak söyler.
EA: Erkek berberler sohbet etmeyi seviyorlar. Acaba bu karakterdeki insanlar mı kuaförlüğü tercih ediyorlar, yoksa mesleğin gereği olduğu için mi bu şekilde davranılıyor?
TD: Meslek bunu gerektiriyor. Normalde ağzını bıçak açmayan bir kişi, 3-4 sene sonra bülbül gibi konuşmaya başlar. Bazıları da yapamıyor. Girişkenlik ile de ilgili. Erkek müşteriler konuşmayı severler. Tersi de yaşanabiliyor. Bir müşterim, “sana maç konuşmuyorsun diye geliyorum, önce ki berberimden bu sebeple ayrıldım.”demişti. Herkesle ayrı bir frekansımız var. Çünkü herkes değişik ve farklı şey konuşmayı seviyor. Müşterilerimiz bize her şeylerini anlatırlar.

turker3


EA: En çok ne konuşulur?
TD: Siyaset pek konuşmamaya çalışırız. Geçmişte sıkıntısını yaşadık. Bir koltukta konuşulurken, diğer koltukta servis alan kişi, kafasını çevirip müdahil olabiliyor. Tartışma olabiliyor. Futbolda da oluyor bu. Ben bu konuları diğer müşterilerin dahil olmayacağı biçimde sessizce birebir konuşurum. Genel anlamda siyaset, futbol ve gündelik hayattan konuşulur. Ve tabi ki kadınlar.
EA: Erkekler mi, kadınlar mı karşı cinsten konuşmayı seviyorlar?
TD: Yüzde yüz erkekler. Kadınları pek duymadım. Ama erkekler her türlü konuşurlar. Bu sohbetler birebir oluyor tabi daha çok. Tekrar ediyorum ki bu zamanla oluyor. Belki de yönlendirme ile ilgili. Konuyu oraya yönlendirirseniz her iki tarafın anlatacağı şeyler oluyor.
Bayan müşterilerimiz henüz daha koltukta
iken beğenmediklerini söylerler.
EA: Bugüne kadar servisin bittikten sonra karşılaştığın çok negatif bir tepki oldu mu?
TD: Burada da bir fark olduğu söylenebilir. Erkek müşteriler, tıraşı beğenmeseler de beğenmedim demezler. Bir daha gelmeyerek seni cezalandırırlar. Ama bayan müşterilerimiz henüz daha koltukta iken beğenmediklerini söylerler. Erkek belki yüz ifadesiyle belli eder ama gelmeyebilir.
İlginçtir ki erkek müşteri sadıktır ama cezasını kesebilir. Ama olmamış diyen bayan tekrar gelebiliyor.
EA: Sence iyi bir berber hangi özellikleri taşımalı? Bu mesleği seçmek isteyen gençler için neler önerebilirsin?
TD: Şunu içtenlikle söyleyebilirim ki, bu mesleği düşünen insan pek yoktur. Genelde Türk insanı okumayan çocuğunu ya araba tamircisinin, ya terzinin ya da bir berberin yanına verir. Berberlik bu meslek dalları arasında en önde gelenlerdendir. Ben mesleğimi gerçekten çok seviyorum. Zaten sevmeden yapılamayacağını düşünüyorum.
EA: Erkeklerde moda çok sık değişmiyor sanırım. En son trendler nedir?
TD: Haklısınız. Ama bir değişim var. Kesimlerin tarzı eskiden daha net iken, şimdi saçlar hareketlenmeye başladı. Saç şekillendiriciler de değişti. Faydası oldu.
Günümüzde daha feminen tarzlar olduğunu söyleyebilirim.  Asimetrik kesimler. Üst kısımlar daha kabarık, yanlar daha kısa gibi. Modern kesim talepleri günden güne artıyor diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder