3 Eki 2011

Nha Hang- Restoran

Uzakdoğu yemekleri ya sevilir, ya da sevilmez.

Nedense ortası yok.

Benim gibi olup da birinci sınıfa tabi olanlar için de, uzakdoğu hem deniz ürünleri hem erişteleri hem de diğer yemekleri ile bir cennet sayılabilir.

Daha önce gitmiş olduğum, Endonezya, Singapur ve Tayland'da uzakdoğu mutfağına hayranlığım bir kat daha artımış oldu.

Vietnam mutfağı aslında ülkenin tarihine benzeiletilebilir. Yani bolca Çin etkisine biraz da Fransız etkisi kat, al sana Vietnam mutfağı.

Vietnam'da da insanlar yemeklerinin çoğunu, belki de hepsini sokaklarda yiyorlar. Bizim gibi, ealışveriş yapıp evde yemek yapma alışkanlıkları pek yok. Sokaklar yemek pişirip satan tabureler ve masalara sahip küçük tezgahlarla dolu.

En ünlü yemekleri "Pho". Bizim için kebap neyse, onlar için de Pho o. Çorbanın içinde et, erişte, yeşilsoğan ve kırmızı biber düşünün. Biraz limon sıkın. İşte size Pho.

Karşınızda Vietnam seyahatimden yemek manzaraları.

DSC_1665

Pho yiyen Eylem...Bu gömleği tüm seyahatim boyunca, yani yaklaşık 8 gün boyunca giydim...

DSC_1662

Pho 24..Zincir restoran..Mc Donalds benzeri diyebiliriz...
fotograf1

Quan An Ngon...Hanoi'nin en güzel yerel Vietnam yemeği yiyebileceğiniz restoranı...
fotograf

Ve benim burada yediklerim...Deniz ürünleri pilavı , ve mangolu, papayalı salata...

fotograf3

Vietnam'da son gecem... Barbekü yiyorum...
fotograf4

Saygon'da bir Thai restoranı...Tercihim Noodle...
DSC_1523

İçeride yer var mı? Cevap: Biz de içeri yok...
DSC_1521

Hanoi'de açık bir mutfak...
DSC_1297

Bolca fıstıklı, sebzeli, tavuklu erişte...Yanında yerel bira...Hanoi'de ilk yemeğim...
DSC_1720

Mekong Delta'da bir kasap teyze...Seç, beğen, al...
DSC_1562

Saygon'da Sushi restoranı...Hayatımda yediğim en güzel dragon roll...
DSC_1277

Bu resmi ben çekmedim...Halong Bay turunda tanıştığım, Polonya'lı bir arkadaş saolsun bana gönderdi...Kuzey Vietnam'da Sapa'da çekmiş...Ben göremedim ve bulamadım...Bulsaydım, tadına bakar mıydım? Sanırım evet...

2 yorum:

  1. son fotoğraftaki nedir öyle ??? uzakdoğu yemeklerine ben de bayılıyorum. yemeklerden yapmayı öğrendiğin var mı? yesek :)

    YanıtlaSil