27 Kas 2011

"2011 Yılı Eylem Edebiyat Ödülleri"

2011 yılının son ayına girmemize sayılı günler kala; her yıl olduğu gibi bu yıl da hayatıma giren yazarlar ve onlara ait kitaplardan bahsetmek isterim.
Tam olarak envanter çıkarmak güç. Söylemek istediğim aldığım tüm kitaplar aklımda değil.
Ancak şunu söyleyebilirim ki; 2011 yılı satın aldığım kitapları okuma oranı olarak düşünüldüğünde, en yüksek yılım olabilir.
Neredeyse hiç boşa kurşun atmadım.
Bu yıl, kendi açımdan felsefede derinleştiğim bir yıl oldu.
Daha doğrusu, sanırım 2010 yılı içinde girdiğim ve henüz çıkamadığım ruh halim, beni felsefenin kollarına itti.
Bu bağlamda, okuma listem, felsefe tabanlı gelişti sayılır.
Lafı çok uzatmadan, sizlere, Eylem’in 2011 yazar ve kitap envanterini gururla sunmak isterim.
Sabahattin Ali;
2010 yılı sonunda, başladığım bu usta yazar’ın “İçimizdeki Şeytan” kitabı , bu yılın ilk kitabı olarak raflarda yerini buldu. Sabahattin Ali, diğer bir deyişle bu yıl da, etkisinden kurtulamadığım bir yazar oldu.
Alain De Botton;
Yıllar önce “Felsefenin Tesellisi” kitabıyla tanıştığım yazar, sadece benim değil, tüm Türk okurlarının ilgisini çekmiş olacak ki, en çok kitabının yayınlandığı sene belki de 2011 olmuştur. Ben yazarın, “ Statü Endişesi”, “Havaalanında Bir Hafta” kitaplarını okudum.  Kendisiyle ilgili “felsefe Yapma” isimli bir blog yazım da ilgilenenlere sunulur.
Oruç Aruoba;
İşte 2011 yılının, Eylem açısından altın keşfi. Şimdi burada kitaplarının isimlerini yazmayacağım, ancak sadece D&R’da ona yakın kitabını bulabileceğiniz yazarın ben, evet gururla söylüyorum, tüm kitaplarını okudum. Okumakla kalmadım, birkaç kişiye de okutturdum. Oruç Aruoba ile ilgili de, bu etkilenmenin neticesinde, bir yazı yazdım.
Ahmet Hamdi Tanpınar;
“Saatleri Ayarlama Enstitüsü”
Gündüz Vassaf;
İşte, 2011’in diğer büyük keşfi. “Eylem’in kavramlarla savaşı” yılı olan 2010’un ardından kendisini en çok etkileyen bu yazarı da gururlar sunmak isterim. “Cehenneme Övgü” gelmiş geçmiş en iyiler arasına çoktan girdi. Tabi ki onunla ilgili de bir yazı yazdım. Şu anda da elimde, kendisi ile yapılmış nehir söyleşi kitabı, “Gündüz Feneri”ni okuyorum. Bitsin istemiyorum dediğimde , siz ne kadar beğenmiş olduğumu anlayacaksınız. Bu kitap ile ilgili de en kısa sürede bir şeyler yazmış olacağım.
Kazancakis;
Ve karşınızda “Zorba”. Zorba’yı anlatmak için bir kitap daha yazmak gerekebilir. Bu kitabı da tanıtan bir yazı yazdım. Yine yazarım. Zira “Zorba”, belki çok iddialı olacak ancak, hayatımda beni en çok etkilemiş birkaç romandan biri olarak kişisel tarihimdeki yerini aldı.
Haruki Murakami;
Okumadığım tek Türkçe’ye çevrilmiş olan romanı, "Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu”nu da bu sene okudum. Ona bayılıyorum. Sadece, haftasonu, Elif Şafak’ın da okuduğunu duyduğumda, bir soğuma olmadı  diyemesem de, kendisi 2010 yılının büyük keşfidir. Bu yıla da damgasını vurmuştur.
Jean Paul Sartre;
“İş İşten Geçti”.
İonna Kuçuradi;
“Nietsche ve İnsan”
Nietzche;
“Böyle Buyurdu Zerdüşt”
Bilge Karasu;
“Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı”
“Gece”
Stephen Zweig;
“Rotterdamlı Erasmus”
Emre Caner;
“Kaplumbağa Terbiyecisi”.

İşte dostlar, 2011 yılına sığdırdığım kitapların bende iz bırakanları işte bunlar.
Bu kitap ve yazarları paylaşmamın sebebi, size ne kadar kitap okuduğumu göstermek değil.
Zaten bunlar, okuduklarımın sadece bir kısmı.
Asıl sebep benim 37 yaşında keşfetmem nedeniyle; kendimi çok üzgün hissettiğim baz kitap ve yazarlar ile sizleri mümkün olabilirse, daha erken tanıştırabilmek…
Bu kitap ve yazarlar ile ilgili, arzu edenlere daha detaylı yorumlarımı da paylaşabilirim.
İyi okumalar... 

2 yorum:

  1. Çocukluğumdan beri bana önerdiğin kitapların yanına bu listeyi de eklediğin için teşekkür ederim... Mutlaka okuyacağım. Bu arada okumayanlara Sabahattin Alinin "Kürk Mantolu Madonna" eseri şiddetle tavsiye edilir. sevgiler Reva...

    YanıtlaSil
  2. Reva guzel yorumun icin cok tesekkur ederim. Kürk Mantolu Madonna'yi geçen yil okumustum.İçimizdeki Şeytan'daki insan halleri inanilmaz...mutlaka okumalisin.

    YanıtlaSil