9 Kas 2011

İyi bayramlar

Çocuk iken, bayramın dördüncü günü akşamı, TRT’de “bayramınız kutlu olsun” yazısı çıktığında, içimi bir hüzün kaplardı.
Canım TRT, bayramın her dakikası bayramdır dese de, ben içten içe, bayramın sonuna gelindiğini, ve artık ne yaparsak yapalım, bayramın ilk günü yaşanan coşkunun asla ve asla geri gelmeyeceğini büyük bir üzüntüyle hissederdim.
Tamam, akşam yine bayram eğlencesi vardı ama yarın sabah erkek kalkacaktım.
Annemin bayram için yaptığı tüm tatlılar bile bayatlamaya yüz tutmuştu… İlk sabahki taze tatları çoktan yerini, rutubetli bir sertliğe bırakmıştı..
Ve acı gerçek…
Bir haftadır geç yatmaya, geç kalkmaya alışan ben, yarın sabah nasıl kalkacaktım… Çay içmemiştim. Bu sabah erken kalkmaya çalışmıştım.
Saat sekiz.
TRT’de bir yazı, “Bayramınız kutlu olsun Türkiye”.
Kutlu olsun da ben birazdan yatacağım.  Yarın okul var.
Herkese iyi geceler.
Odamdayım. Yattım. Işığımı kapadım. Kardeşim zaten yatmıştı.
Kahretsin, hiç uykum yok.
Saat 10. Annemler gülüyorlar. Herhalde komik bir film var. Hadi Eylem, uyumalısın!
Saat 11. Babam yatmaya gidiyor.
Saat 11.55, annem de uyudu.
Ağlamak istiyorum. Hala uyuyamadım. Her bayram sonrası aynı şey.
Uzun tatillerden nefret ediyorum.
Bayramın ilk günü, ne kadar da güzeldi, oysa ki!
Aslında hala bayram. Yalnızca beş dakikası kaldı ama…
En son ben kutlamak istedim.
Herkese iyi bayramlar.
Ve iyi geceler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder