18 Kas 2011

Ortaya Karışık

Ara öğün
Gazete sayfalarını boy boy süsleyen, özellikle de yaşam ve magazine ayrılan, sağlık, diyet ve pedagoji haberleri yayınlanıyor.
Hali ile insan, bu okudukları ile kendi çocukluğunu, beslenme alışkanlıklarını, artık habere konu ne ise, onlarla kıyaslıyor.
En dikkatimi çeken konu başlıklarından bir tanesi, sağlıklı beslenme ile ilgili olarak önerilen, ara öğünler. Tüm diyetisyenler, aşırı yüklenilen üç öğün yerine, biliyorsunuz daha sık gerçekleştirilen beş ya da fazla öğünü tavsiye ediyorlar.
Peki biz yıllarca, annelerimizden ne duyduk;
“ Olum bak, yemekten önce abur cubur yiyorsun, şimdi yemeğini bitiremeyeceksin”.
Yıllarca böyle beslenen kuşaklar, sizce ara öğüne alışabilirler mi? Bence hayır;
“Ya dur, şimdi bir şey yiyeceğime, azıcık daha acıkıp, akşam yemeğimi yerim…”

Patlıcan – bamya
Patlıcan ve bamya üzerine ne söylense azdır. Bu iki sebze tüm çocukların kabusu olmuştur, ve zannımca hep öyle olacaktır.
Ben patlıcan yemeyenlerdendim. Patlıcanlı yemek yapılan gün, benim açımdan fen dersi olan bir okul günü ile eşdeğerdi.
Hal bu ki patates… O bütün sebzelerin kralıydı… Onun olduğu günler, beden dersinin olduğu okul günleri gibiydi…
Ey patlıcan… Artık seni sadece istediğimde yiyorum… Gerçi tadın biraz güzelleşti… Acaba askerlikten mi, yaşlandım mı? Yine de fazla yaklaşma bana.

Ayakkabını kaça aldın?
Yeni bir ayakkabı alınır. Ama arabada bırakılır. Akşam eve girilir. Hiçbir şey yokmuş gibi davranılır. Yatılır, kalkılır. Bir hafta geçer. Ayakkabı kutudan çıkarılır. Ama kutusu arabada bırakılır.
Eve girilir. Merhaba anne denir.
Soru gelir; ayakkabı mı aldın.
Cevap, zaten almıştım.
Soru, kaç lira?
Cevap, 80 TL’dir. (aslında 120 TL’dir)

Eve tok gelme hadisesi
Sabah evden çıkarken, anne seslenir, Oğlum akşam yemeğe geç gelme, sevdiğin şu yemeği yapacağım.
Tamam anne denir.
Kız arkadaş ile dolaşılır, gezilir, tozulur, haliyle acıkılır. Bir güzel yemek yenir.
Akşam eve gelinir.
Sofraya oturulur ve yemek yememiş gibi, annenin yaptığı yemek yenilir.
Yemeğin sonunda anne sorar, yemek mi yedin dışarıda…

2 yorum:

  1. Cok sevimli, tebessum ettiriyor herbiri:))Ozellikle ... Yemek mi yedin disarida??!!!! ...hangimizin basina gelmedi tok karna yenem yemekler:))

    YanıtlaSil
  2. Patlıcan konusuna bayıldım bende :)) şuan en sevdiğim sebze olmuştur kendisi.

    YanıtlaSil