14 Şub 2012

Martı

Kuş olasım geldi bugün.

Uçmak istedim. Sadece uçmak.

Hani derler ya, mutluluktan ayakları yere değmiyor diye… Ben uçmayı mutluluktan değil, özgür olmak için istedim.

Şehrin üstünde gezmek. Trafiğe takılmadan.

Kuş beyinli olmak istedim.

Düşünmekten sıkıldım.

Madem her seferinde irademe yenik düşecektim, neden o zaman insan olarak dünyaya geldim… İşte bunu düşündüm.

Aç kalmamak tek derdim olsun istedim.

Sürünün bir parçası olmak değil isteğim. Ben martı olmak istedim. Yine yalnızlığı ve özgürlüğü tercih ettim.

Toplumdan sıkıldım, sürüyü neyleyim dedim.

Vapurdan bana simit atsınlar istemedim.

Balık bulursam yiyeyim, yerdeki ekmek parçalarını didikliyeyim istedim…

Balkonda yemem için bırakılan ekmek bulmak istemedim…

Hazır olmasın hiç bir şey…

Her günüm ölüm kalım savaşı olsun istedim…

Ne yönetilmek istedim, ne de yönetmek,

Rousseau gibi olmak istedim…

O yürürdü,

Ben uçmak istedim…

Boğaz buz tutsun istedim bu defa…

Bir de yürüyeyim istedim…

Yorulana kadar uçmak geçti içimden…

Dedikleri gibiyse eğer;

Bir gökdelenin tepesinde, gece olunca yanan ışığın etrafında dönmekten yorulup ölmek umurumda olmadı,

Yaz düğünlerinde havaya atılan fişeklerin gürültüsünden korkup kalp krizi geçirmeyi kale bile almadım…

Her insanın ömrünün bir günün de martı olabilmesini istedim…

Düşmanın olacaksa karga olsun diye hayal ettim…

Sonra alçalmaya başladım,

İyice yaklaştım karaya,

Konuverdim…

Ve tekrar insan oldum…

Büyükbeyinligillerden…

Ama çoğunluğa uydum,

Azını kullanmaya devam ettim…

4 yorum:

  1. Merhaba,

    Eskiden benim için başka şeyler ifade eden Yaşar Kurt'dan bir şarkı:

    Martı

    Küçük bir marti bu Jonathan

    Küçük bir marti o kadar

    Uçmak istiyordu Jonathan

    Uçmak istiyordu ama farkli

    Jonathan

    Birgün çok yüksege çikti Jonathan

    Bulutlara degdi kanadi

    Ve kendini denize birakti

    Ve kendini birakti

    Küçük bir marti bu Jonathan

    Küçük bir marti o kadar

    Uçmak istiyordu Jonathan

    Uçmak istiyordu ama farkli

    Jonathan

    YanıtlaSil
  2. Bende dusunmekten biktim,ne guzel olurdu bir bes dakika olsun hic bir sey dusunmeden durmak...

    YanıtlaSil
  3. eline saglik, cok guzel olmus

    YanıtlaSil
  4. Ne denizim ne de liman ben sadece martiyim

    YanıtlaSil