26 Şub 2012

Mesaj Kaygılı Bir Gün!

Bugün enteresan bir gün oldu benim için.

Sabah kahvaltımızı yapmak ve biraz sağa sola bakmak için, tüketimin ve tüketmenin İstanbul’daki simgelerinden İstinye Park’a gittik.

Kahvaltımızı House Cafe de yaptıktan sonra, “ev yemekleri” yapan yerlere göre İngilizce olmasından dolayı bir hayli havalı algıladığımız mekan, üçü de Bangladeş’te imal edilen, markası H&M ,bir gömlek, bir t-shirt bir de pantolon aldım.

Çok da para harcamadan gidelim dedik ve arabamıza atladık. Tam İstinye Park çıkışında, beni bir sürpriz karşıladı.


fotoğraf (31)

Çokça konuşan, ancak konuştuğu toplam kelime sayısı çoğunlukla 100’ü geçmeyen güzel ve yalnız ülkemin insanlarının, bunca konuşmasının boşa gitmesini hesaba kattığımda, farklı kalmanın, özgün olmanın, cesur olmanın ve belki de özgür olmanın yegane yolu gerçekten de yazmak sanırım.

Bu kadar kirli bir enformasyon çağında, kendi içimize dönüp, yaşadığımız olayları yorumlamanın, kişisel fikirlerimizi özgün biçimde başka insanlara aktarmanın tek yolu “yazmak”.

Bu anlamda çok şanslıyız. Karanlık ortaçağ Avrupa’sında, yazarak insanları aydınlatmaya çalışan onca aydını düşünün,

Sonra bir mail, bir tweet veya bir facebook paylaşımı ile ulaşabileceğiniz kitleleri...

Gördüğünüz gibi, yazmaktan kastım, illaki kitap değil. Üç beş satır veya bir paragraf yazıp, insanlar ile paylaşmak bile bence yaşadığımız çağın en büyük lüksü. Üstelik diğer mecralara göre olabileceğinin en özgür altyapısıyla.

Her neyse, bu mesajı duvarda gördükten sonra, evin yolunu tuttum.

Öğleden sonra bu defa Fenerbahçe Ülker- Beşiktaş Milangaz maçına gittik. 

Tam oturduğum yerin karşısında bu defa şu yazıya rastladım.

fotoğraf (32)

Acaba bugün bir mesaj günü mü?

“Sevgi eylem gerektirir.”

Aslında sadece sevgi değil, her konu eylem gerektiriyor.

Sadece konuşarak, eleştirerek, bir şey üretmeden, elini taşın altına sokmadan yaşayan onca insan. Size sesleniyorum.

Bir eylem de bulunun.

Çıkın kabuğunuzdan.

İstediğiniz için çabalayın.

Değer veriyorsanız uğraşın.

Seviyorsanız, bunu sonuna kadar ispat etmeye çalışın.

Seni seviyorum demek dünyanın en kolay şeyi.

Zor olan eyleme geçmek.

Duyduğunuz sevgi ve inanç her neye yönelik olursa olsun, şunu unutmayın,

Sevgi eylem gerektirir.

İyi pazarlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder