27 Nis 2012

Emniyet Şeridi


Doğru-yanlış.

Günah-sevap.

İyi-kötü.

Nerden mi çıktı şimdi bunlar?

Hepimiz bir şekilde araba kullanıyoruz.

Sabah, akşam, gece ve gündüz.

Bu akşam işten eve dönerken, her zaman olduğu gibi, bağlantı yolundan anayola çıktım ve ağır akan, hatta hiç akmayan trafiğe dahil oldum.

Ben trafiğe dahil olur olmaz, arkamdan gelen araçların çoğu emniyet şeridinden gitmeye başladılar ve nereden bakarsanız çoğunluk bunu yaptı aslında.

Ben ise orta sınıf, okumuş, memur çocuğu olan Eylem, orada hiç polis olmadığını bilsem bile bu harekete dahil olamadım.

Şimdi insan, bazen hayatta sebepsiz zenginleşen veya işine hile karıştıran birini gördüğünde, içinden en kötü ihtimalle şunu geçiriyor:

“Bunun öteki dünyası var, orada burnundan fitil fitil gelir bunlar” şeklinde…

Ancak bir takım şeyler de var ki, bunlar “günah” falan değil…

Yukarıda anlattığım gibi mesela.

Emniyet şeridinden hızla ilerleyen arabaları seyrederken işte bunları düşündüm…

Sonuç olarak bunu yapmak belki onlara inanılmaz şeyler kazandırmıyor ama bir şekilde bu şehirde en çok can sıkan konulardan biri olan trafikte takılma mevzusunu daha rahat atlatıyorlar.

Ve bu onların hayatı algılayış ve yaşama şekillerinin trafiğe yansıyan, denk düşen kırılımı...

Bir de ilk etapta emniyet şeridinden gitmeyen, ancak gidenlerin sayısı artınca, baştan çıkıp bu güruha katılanlar var.

Ben bunlardan da değilim maalesef.

Ben hep kendi şeridinde bekleyenim.

Ve bu kendi şeridinde, tüm kışkırtmalara, yoldan çıkarma girişimlerine rağmen, bekleyen benim gibiler için,

Bir kez daha şunu düşünüyorum,

Bu hayat bize göre değil dostlar,

Bu hayat, emniyet şeridinden gidenlere göre kurulmuş bir organizma.

Kendi şeridinde gidenlere kalan tek şey,

Koca bir acı ve sorgulama.

2 yorum:

  1. Yazidaki ironi basarili olmus gercekten... Tebrikler...

    YanıtlaSil
  2. Dün belediye otobüsü arkamdan korna çalıyordu, servis şeridine girebilmek için. Ben en sağ şeritte gidiyorken servis şeridine otobüsün giremeyeceği şekilde gidiyordum da. Hey Allah'ım...

    YanıtlaSil