25 Nis 2012

Sakın!


Dilimize pelesenk olmuş şarkılar vardır… Ara ara aklımıza gelir, mırıldanırız…

Mesela benim için bunlardan bir tanesi, “Haykıracak Nefesim”dir…

Yine aralıklar ile aklıma gelen bir diğer şarkının sözleri de şöyledir;

“Bundan böyle düşünerek atın adımlarınızı,

Elbet bir gün mutluluktan yana alırız payımızı”

Bugüne kadar pek neşeli olduğum anlarda söylediğim bu nakarat kısmını en son tekrarladığımda, ani bir taş kesilme hadisesi yaşadım…

Neden mi?

Yıllardır söylediğim, söylediğimiz, dinlediğimiz, bizden önceki kuşakların çok sevdiği bu güzide şarkının nakaratını bir daha benim için yüksek sesle okur musunuz lütfen…

Vaaaay be!

Demek ki neymiş, mutlu olmanın sırrı, adımını düşünerek atmaktan geçiyormuş… Düşünmeden atılan adımlar, hesapsızca yapılan eylemler, eninde sonunda bizi mutsuz edermiş…

Ancak biz bir adım atmadan önce, düşünür, taşınır, bir büyüğümüze danışır, öğretmenimize, apartmandaki albay amcaya, camideki hocaya veya mahallemizin esnafına sorar ve bu eylemimizin doğru, dürüst, normal ve toplumda kabul görecek bir eylem olduğuna karar verirsek, mutluluk eninde sonunda bizi bulurmuş…

Ben öncelikle Ali Kocatepe’yi bu unutulmaz mutluluk tarifinden dolayı kutluyorum, hiçbir baskıcı yönetimin, diktanın tarif edemeyeceği kadar güzel, yumuşak ve hazmı kolay bu tarife imza attığı için…

Evet gençler!

Çocuklar!

Düşünmeden sakın iş yapmayın!

Yoksa sonunuz karanlık!

Nietzsche falan hiç okumayın.

Yoldan çıkan olmayın.

Yoldan giden olun.

Ve mutlu olun.

Bu arada şarkının doğduğum sene olan 1974 yılında piyasaya sürülmüş olması da,

Benim açımdan başka bir hoşluk oldu,

Ne yalan söyliyeyim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder