20 Haz 2012

Varanasi

Kendinizi hiç çok başka bir yerde, bugüne kadar hiç olmadığınız, benzerini görmediğiniz, duymadığınız bir yerde gördünüz mü?

Eğer yaşadığınız her ne ise, o hayata benzemeyen,

Olduğunuz yer her nereyse, o dünyaya benzemeyen,

Çevrenizdeki insanlar her neye benziyorlarsa, o insanlara benzemeyenlerin yaşadığı,

Bir yerden bahsediyorum ben...

Bu yerin adı "Varanasi"...

Belki de Hindistan'ı giden milyonlarca insan için, geriye kalan en değerli yer...

Her şeyi sorgulatan,

Anlamsızlaştıran,

İçini boşaltan,

Değerini kaybettiren,

O yer...

İhtiva ettiği her şeyin "en" lerini barındıran yer...

Tek başına Hindistan'a gitme sebebi ki; aynı zamanda sizi tekrar o topraklara çağıran yer belki de!

Ruhumun bir kısmını, bir gün tekrar gidip toplamak üzere bıraktığım Varanasi'yi anlatmaya çalıştığım bu üç beş  anlamsız tümceden dolayı ne olur kızmayın bana...

Zira görmeden anlatılacak cinsten değil bu topraklar Dostlar!

Hindistan'a fotoğraf çekmek için giden milyonlarca insan var... Ama sanırım ben hem bu konudaki yeteneksizliğimden, hem de kendi gözlerime sınır koymamak adına çok fazla fotoğraf çekmedim...

Yine de sizle bir kaç kareyi paylaşmak istiyorum...

Belki günün birinde ziyaret etmeniz için bir vesile olurum...

Ganj ile ilgili ayrıca yazmak niyetindeyim...




DSC_2135


DSC_2138


DSC_2143


DSC_2150


DSC_2152


DSC_2209


DSC_2207


DSC_2233


DSC_2194


DSC_2169

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder