27 Haz 2013

Ben var ya...

Karşımdaki kişinin kendini anlatması kadar sevimsiz bulduğum bir insan davranışı daha yok...

Ne kadar doğrudur bilinmez ama yaklaşık üç senedir muhatap olduğum kişinin söylediği her ben ile başlayan cümlesini tersyüz ederek anlamlandırıyorum...

Diyelim ki karşımdaki insan bana şunu dedi:

" Hiç egom yoktur."

Meali:

" Benim manyak bir egom var, senden ricam benle olan ilişkinde bunu hiç aklından çıkarmaman..."


Veya;

" Kendimi övmeyi hiç sevmem."

Meali;

" Kendime aşığım ve izin verirsen sana da biraz bu yüce kişiliğimden bahsetmek isterim..."

Sizden ricam, sadece bir gün muhatap olduğunuz , içinde "ben" olan tüm cümleleri tam tersi şekilde algılamanız...

Bakın göreceksiniz ki, bu tersyüz edilmiş cümleler ve söylemler karşınızdaki kişi ile çok daha örtüşecek ve anlam kazanmış olacak...

Tabi bence!

Denemesi bedava...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder